Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
https://hdl.handle.net/20.500.12394/7828
Título: | Higher Education Challenge Characterization to Implement Automated Essay Scoring Model for Universities with a Current Traditional Learning Evaluation System |
Título Alternativo: | Caracterización del desafío de educación superior para implementar un modelo de puntuación de ensayos automatizado para universidades con un sistema de evaluación de aprendizaje tradicional actual |
Autor(es): | Machicao, J.C. |
Palabras clave: | Herramientas de inteligencia artificial Puntuación de ensayo automatizada |
Editorial: | Universidad Continental |
Fecha de publicación: | 29-jun-2019 |
Fecha disponible: | 17-jul-2020 |
Fecha de elaboración: | 2020 |
Cita bibliográfica: | Machicao,, J. (2019). Higher Education Challenge Characterization to Implement Automated Essay Scoring Model for Universities with a Current Traditional Learning Evaluation System. Advances in Intelligent Systems and Computing, 1(1), 835-844. https://doi. 10.1007/978-3-030-11890-7_78 |
DOI: | 10.1007/978-3-030-11890-7_78 |
Resumen/Abstract: | Higher education is currently challenged to respond to a massive interest in learning with a current model that shows increasing evidence of too much cost, effort and decreasing efficacy of the operational learning process. Artificial intelligence has gained presence as a solution, but the integration process is already reporting problems and will not be implemented easily, in particular for universities with low degree of automation integrated to their systems. Universities need to quickly adapt and develop organizational and individual competencies, and clarity about the elements for new learning evaluation systems. This work contributes to propose a model to help universities to define these new systems making the most of artificial intelligence tools for academic essays scoring. |
Notas: | Para acceder al artículo de su interés, puede solicitarlo a bibliotecario@continental.edu.pe. Por favor comunicarse desde su correo institucional. |
Incluido en: | https://rd.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-11890-7_78 |
metadata.dc.format.extent: | p. 835-844 |
Acceso: | Restringido |
Fuente: | Universidad Continental Repositorio Institucional - Continental |
Aparece en las colecciones: | Artículos de conferencias |
Ficheros en este ítem:
No hay ficheros asociados a este ítem.
Los ítems del Repositorio están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.